Doby dřevní a dřívější

V dobách, kdy automobily teprve nesměle prorážely na místní cesty, stále ještě určené v drtivé většině pro jízdu povozům, nebo v nejlepším případě bicyklům, nebývalo parkování žádným velkým problémem. Ti boháči, kteří na automobil měli, parkovali ho před svými sídly, aby bylo vidět, že oni na to mají. A v případě, kdy se vyskytla nutnost automobil skrýt, byla vždy k dispozici nějaká kůlna, kde se automobil zaparkoval místo dříve používané bryčky.

Nejen samotný vůz

Mnoho majitelů však si současně s vozem pořizovalo také řidiče a mechanika v jedné osobě, který se o vůz všestranně staral. Bývaly pak budovány speciální budovy, které ve své podstatě kombinovaly funkci dílny a současně krytého parkovacího prostoru. Tak, jak k nám přicházely cizí výrazy, vztahující se k provozu automobilů, objevila se i nová slovní spojení autoopravna, automobilová dílna, benzínová stanice, garážová vrata a podobně.

Doby dřevní a dřívější
Ohodnoťte příspěvek